Er worden steeds meer duurdere fietsen gestolen. Een goed passend slot wordt daarom steeds belangrijker. Een goede keuze maken is vaak erg lastig voor de consument, vooral wanneer er veel verschillende opties zijn. ABUS lanceert daarom de Matchmaker campagne. Met een knipoog naar het echte daten weet de consument binnen enkele klikken welk slot er bij zijn of haar fiets matcht.
Online keuzewijzer met dealerlocator en POS pakket voor in de winkel
Met de Matchmaker heeft ABUS een online keuzewijzer ontwikkeld waarmee de consument in 3 stappen weet welk slot het beste bij zijn of haar gebruik past, de ideale ABUS match. Na het vinden van de juiste match wordt de consument doorgestuurd naar de dealerlocator met het dichtstbijzijnde ABUS verkooppunt. Op deze manier weet de consument meteen waar zijn of haar ABUS match kan worden aangeschaft. In combinatie met het juiste gratis POS pakket voor in de winkel én een grote online campagne via social media investeert ABUS om de consument naar de winkel te krijgen.
Maarten Spanjaart – Sales Director: “assortiment van 500 sloten teruggebracht naar 5 matchende oplossingen”
“Hoe vind ik in een assortiment van ruim 500 sloten op een simpele en snelle manier het juiste slot dat bij mij past? Deze vraag stond centraal bij de ontwikkeling van de online keuzewijzer. Eerst hebben geanalyseerd welke producten er binnen ons assortiment bijzonder goed verkopen in de Nederlandse markt. Met onze eigen kennis en expertise van de markt en de feedback van onze dealers hebben we vervolgens een koppeling gemaakt welke sloten er doorgaans bij welke type fietsen worden verkocht. Natuurlijk is de locatie waar de fiets op slot moet worden gezet van invloed en hebben we rekening gehouden met de manier van bediening. Met de online keuzewijzer introduceren we niet alleen een online tool om de consument naar de winkels te krijgen, maar is het tegelijkertijd een handige tool om de consument in de winkel te voorzien van het juiste verkoop advies.”
Maurice de Bekker – Marketing Manager: “campagne met een positieve toon: ABUS houdt van jouw fiets, we houden hem zo lang mogelijk voor je vast”
“Wanneer het om campagnes gaat met betrekking tot beveiligingsproducten dan wordt er over het algemeen ingespeeld op angst. Dit is iets wat we juist wilden voorkomen. Met de Matchmaker campagne willen we de boodschap op een positieve en leuke manier overbrengen, namelijk: ABUS houdt van jouw fiets, wij houden hem daarom ook zo lang mogelijk voor je vast. Daar kun je op vertrouwen. De komende tijd draaien we een grote campagne op social media. Met een aantal pakkende animaties willen we op deze manier zoveel mogelijk consumenten naar onze keuzewijzer krijgen die op zoek gaan naar hun ideale ABUS match. Dit is met een knipoog naar het echte daten, je gaat hiermee op zoek naar de juiste match voor jouw fiets. Daarnaast is al ons POS materiaal voor in de winkel voorzien van een scanbare QR code. Na het scannen kom je automatisch in de Matchmaker keuzewijzer, die geschikt is voor zowel desktop als mobiel. Eenvoudiger kan niet.”
De ABUS Matchmaker is te bezoeken via abus.com/matchmaker. Daarnaast is er speciaal voor dealers een deelnamepagina gemaakt. Hier kan een dealer aangeven of men deel wil nemen aan deze campagne. Deze pagina is te vinden via abus.nl/matchmaker-dealer.