Twee dagen voor de start van de Tour de France lanceerde het Franse merk een nieuwe helm die hoge prestaties herdefinieert en opnieuw de grenzen van de industrie verlegt om te voldoen aan de verwachtingen van zijn atleten en consumenten op het gebied van lichtheid, ventilatie en aerodynamica. De 8 rijders van het B&B Hotels- KTM team dragen het dit weekend op de weg in Denemarken.
Sinds 1888 staat Bollé synoniem voor prestaties en innovatie, en de komst van de AVIO MIPS markeert een nieuwe stap voorwaarts in onze toewijding aan de veeleisende wereld van het wegwielrennen op hoog niveau. Deze nieuwe generatie weghelmen, zonder compromis tussen veelzijdigheid en concurrentievermogen, is ontwikkeld met de volgende routekaart: om ze ultralicht, extreem geventileerd en zeer aerodynamisch te maken met behoud van het ontwerp-DNA dat het merk kenmerkt.
De laatste winnaar van de klimtrui in le Critérium du Dauphiné, Pierre Rolland van B&B Hotels - KTM, is unaniem over het onderwerp: "De eerste sensatie toen ik de AVIO in de hand nam, was de lichtheid ervan. Toen ik het op mijn hoofd zette, had ik het gevoel dat ik niets aan had, ik raakte mijn hoofd aan om er zeker van te zijn dat mijn helm er was! Het gewicht is extreem goed verdeeld. Toen ben ik ermee gaan rijden en voel je geen verstoring, de aerodynamica en de pasvorm zijn perfect en je voelt je niet warm als je rijdt. De MIPS-technologie, die het meest ontwikkeld is in geval van impact op het hoofd, is een extra troef. Alle kwaliteiten die we in een helm kunnen zoeken zitten in de Avio. Last but not least is de geweldige combinatie met de Bollé C-Shifter en Icarus zonnebrillen die zeer harmonieus is. Esthetiek is ook een belangrijk criterium na veiligheid en prestaties. "
WAT ZIJN DE 3 KENMERKEN VAN DE AVIO MIPS?
De AVIO MIPS is een van de lichtste MIPS helmen op de markt. Dankzij de strike-cage hebben we de EPS-dichtheid laag gehouden en een laag gewicht van 234 gram (S-maat) weten te bereiken. De helmstructuur is tot in het kleinste detail opnieuw ontworpen met de MIPS AIR-vulling, mips' meest lichtgewicht hersenbeschermingssysteem en lichtgewicht gegoten componenten, waaronder een geoptimaliseerd pasvormsysteem.
VENTILATIE VOOR EXTREME OMSTANDIGHEDEN
CFD -simulaties (Computational Fluid Dynamics) stelden ons in staat om te onderzoeken hoe de lucht in de helm bewoog om de luchtstroom te optimaliseren. Als gevolg hiervan is de AVIO MIPS ontworpen om zowel diepe interne kanalisatie als grote ventilatieopeningen aan de voorkant uit te lijnen met kleine uitlaatpoorten die lage druk aan de achterkant van de helm creëren. Deze lage druk trekt lucht door de helm en houdt het hoofd van de rijder koel, terwijl de strike-cage-technologie de helmstructuur versterkt.
AERODYNAMICA, VOOR EEN UITSTEKENDE PRESTATIEVERBETERING
De helm is ontwikkeld met behulp van CFD, met behulp van een krachtige simulator aangedreven door een supercomputer. Alle oppervlakken zijn geoptimaliseerd over verschillende iteraties om de beste aerodynamica te bieden om u sneller te maken. De AVIO MIPS heeft een geoptimaliseerde onopvallende vorm en is uitgerust met de AVID Aero Progressive EPS om luchtstromen te sturen en impactenergie te beheren. En de resultaten zijn er, vergeleken met de aero-weghelmen van de gemiddelde concurrenten, de energie die nodig is (bij 13,4 meter / seconde en 0 ° gierhoek) om de luchtweerstand te overwinnen en vooruit te stuwen is 8 watt lager (413,79 watt versus 421,36 watt gemiddeld bij concurrenten).
Tove Fritzell, Bollé Product & Innovation Director: "We hebben veel onderzoek en ontwikkeling in dit project gestoken en het eindresultaat van de AVIO MIPS voldoet aan onze verwachtingen. Het is licht en biedt goede ventilatie om koel te blijven op de beklimmingen, maar het is ook erg aerodynamisch om supersnel te zijn in de afdalingen. Om de manier waarop prestaties worden gemeten te herdefiniëren, hebben we een visuele index gemaakt die laat zien hoe geavanceerd deze is in alle 3 de criteria. We zijn erg blij met de positieve feedback van onze atleten en kijken ernaar uit om ze het deze zomer op de wegen van de Tour de France te zien dragen. "