BusyBee Bike Products in Breda startte in 2018 en heeft sindsdien een solide positie weten te bereiken als veelzijdig distributeur van innovatieve en onderscheidende fietsaccessoires met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. We vroegen de eigenaars Erik Gruyters en Floris van Miert naar hun succes.
Groot assortiment
Erik: “BusyBee Bike Products richt zich exclusief op accessoires en aftersale producten van goede kwaliteit die echt wat toevoegen en die bijdragen aan het gemak, veiligheid en/of bescherming van de fiets(er). Veel fabrikanten richten zich naast nieuwe producten ook op het steeds verder verbeteren van hun producten zoals bijvoorbeeld de beschermhoezen van DS Covers of de fietsverlichting van het merk Ravemen. We voeren inmiddels meer dan 30 merken die we importeren vanuit de hele wereld.”
Dealerbenadering
“Een belangrijk verschil met andere leveranciers is dat we constant op pad zijn om dealers te bezoeken met onze bus en trolley koffer om ter plekke een uitgebreide selectie van de nieuwste gadgets en onderscheidende producten te kunnen introduceren. Die persoonlijke benadering met de mogelijkheid om producten te zien, te voelen en uit te proberen, is belangrijk. We zijn ook voornemens om dat vast te houden, zelfs als het assortiment verder groeit. Zo’n bezoek werkt trouwens twee kanten op. We zijn betrokken en leren onze dealers echt kennen. Zo zien en horen we overal wat er speelt in de branche en dat houdt ons scherp. Omdat we alleen werken met kwaliteitsproducten ondervinden we weinig problemen en mochten die optreden dan lossen wij dat zonder gezeur en gedoe op, ook daar staan we om bekend.”
Betrokkenheid
Momenteel leveren we maatwerk aan meer dan 350 winkels in de Benelux. We maken het voor elke dealer zo gemakkelijk mogelijk door bijvoorbeeld rechtstreeks te leveren vanuit de bus maar ze kunnen ook zelfstandig zaken regelen via ons B2B-portal. Daarop kunnen ze ons volledig assortiment zien, inclusief prijzen, onze interessante marges, bestellingen plaatsen en deze volgen.”
Uitbreiding
“De groei hebben we tot op heden dankzij onze geautomatiseerde processen goed kunnen bijbenen. Om onze klantgerichte service te kunnen blijven waarmaken verhuizen we in april niet alleen naar een groter kantoor met opslag maar wordt ons team ook versterkt met Lise Visser als Officemanager. Daarmee kunnen we onze verkoopwerkwijze in stand houden terwijl dan ook de “interne” continuïteit gewaarborgd blijft.”
Toekomst
weggewerkt en als je kijkt naar wat er nu al in het eerste kwartaal allemaal in beweging is heb ik er alle vertrouwen in dat het met de handel wel weer goed komt. We blijven de business goed volgen en concentreren ons op het op de markt brengen van hoogwaardige fietsproducten waarbij we streven naar tevreden klanten die ons steeds met een glimlach verwelkomen.” besluit Floris.