Koffie- en fietsliefhebbers mogen zich in de handen wrijven, want sinds kort is er een nieuw Belgisch koffiemerk; Café Copain Cycling Coffee. Koffiebrander Yves Claes heeft zijn krachten daarvoor gebundeld met fietsevent- en marketingbureau Count Me In.
Yves Claes is al 15 jaar koffiebrander in zijn eigen ambachtelijke koffiebranderij. “Ik ben een gepassioneerd fietser en kan enorm genieten van een goede koffie voor, tijdens of na een fietstocht. Koffie is de laatste jaren ook enorm ingebakken in de wielercultuur. Ik wilde een hoogwaardige koffie maken die perfect past bij het napraten na een stevige fietsrit”, aldus Yves.
Yves besloot om voor zijn nieuw project samen te werken met fietsevent- en marketingbureau Count Me In. “Count Me In is een relatief jonge speler, maar ze zijn bezig aan een razende opmars”, aldus Yves. “Zij organiseren prachtige en succesvolle fietsevents en bereiken enorm veel fietsers. Bovendien hebben ze veel kaas gegeten van marketing en communicatie. Samen vormen we een goed team en kwam dit mooie project Café Copain Cycling Coffee tot stand.”
Onvergetelijke momenten
Ook Wies Jaspers, CEO van Count Me In, is heel enthousiast over Café Copain. “Voor ons is dit een logische stap. Fietsen en koffie zijn een “match made in heaven”. We serveren sowieso al koffie op al onze events, dus waarom dan niet onze eigen, premium koffie voorschotelen. Wij willen met Count Me In fietsers onvergetelijke en zalige momenten op de fiets bezorgen. Niets leuker dan na te praten na een heroïsche rit met je vrienden. In dat plaatje past Café Copain perfect.”
Brander Yves is trots op zijn eigen recept. “We gebruiken een blend van 7 soorten hoogwaardige Arabicabonen, vooral afkomstig uit Zuid- en Midden-Amerika. Deze bonen zijn geteeld met het grootste respect voor mens en natuur, dat vinden we heel belangrijk. Het branden gebeurt hier in mijn eigen branderij. Het precieze recept kunnen we uiteraard niet prijsgeven. We hebben er jaren aan gewerkt om de blend en de roast op punt te stellen.”
Lovende reacties
“We hebben onze koffie ook op voorhand uitvoerig laten proeven”, aldus Yves. “We hebben maar liefst 500 samples uitgedeeld aan fietsend Vlaanderen. We kregen alleen maar lovende commentaren. Zo lieten verschillende profrenners ons weten dat ze geen andere koffie meer willen. We zijn heel blij met de positieve reacties, daar doen we het voor.”