Het jaar 2020 gaat niet de geschiedenisboeken in als mooiste jaar. Wel bleek dat de fietsindustrie booming is. Veel sporters zijn vaker dan voorheen op de fiets gestapt en daarnaast zijn er veel nieuwe fietsers bij gekomen.
Dat heeft er voor Cyclon toe geleid dat het bedrijf een meer dan gezonde groei heeft doorgemaakt. De voorbije jaren is hard gewerkt aan de huidige stabiele basis van het bedrijf door de productie en distributie te optimaliseren. Cyclon heeft grote plannen en heeft nu de fundering om dat te rechtvaardigen. Om de forse ambities van Cyclon vorm en inhoud te geven zijn in januari twee nieuwe gezichten toegevoegd aan de commerciële organisatie.
Ramon de Graaf is gestart als manager marketing en business development en gaat de transitie leiden waarin Cyclon naar een merk en marketing gerichte organisatie zal bewegen.
De strategie zal gericht zijn op het opnieuw opzoeken van verbinding met consumenten en retailers waarbij het DNA van het bedrijf centraal zal staan.
De Graaf: “Cyclon gebruikt een breed assortiment van kwalitatief hoogwaardige producten om fanatieke fietsers te ondersteunen om optimaal rendement te halen uit hun ritten. Die drang om fietsers te helpen zit diep verankerd in het DNA van de organisatie. Daar kan ik mij erg goed mee identificeren”.
Verder is Nico van Doorn begonnen en zal hij invulling geven aan de marketing executie. Nico heeft net zijn studie Commerciële Economie afgerond en is met die kennis op zak een welkome aanvulling in het Cyclon marketingteam.
Over Cyclon
Alle producten van Cyclon zijn ontwikkeld rondom de behoefte van de fanatieke fietser. Het is de ambitie van Cyclon om te ondersteunen door in elke situatie het optimale uit hun fiets te kunnen halen. Gevoed door de behoefte om kennis en expertise te blijven delen zal Cyclon dit jaar nieuwe concepten introduceren en samenwerkingen activeren om de groeiende groep fanatieke fietsers de weg te wijzen naar optimaal fiets onderhoud.