In Mechelen (BE) en Nunspeet (NL), van maandag 28 september tot en met vrijdag 27 november 2020.
Bijna 100 jaar geleden ontstond Shimano vanuit een droom van Shozaburo Shimano, een messenmaker uit Sakai in Japan. Hij wilde de kwaliteit en de prestaties van het freewheel, op dat moment een bijzonder moeilijk te fabriceren product, verbeteren. Met de productie van het 3.3.3. freewheel werd deze droom werkelijkheid en Shozaburo legde daarmee de basis voor het huidige Shimano. Uiteraard zal Shimano hier volgend jaar veel aandacht aan schenken, maar hou ook de specifieke website www.shimano.com/en/100th/ in de gaten. Hierop zal op regelmatige basis nieuws en leuke wetenswaardigheden over de historie worden geplaatst.
Gedurende de aankomende dealershows in Mechelen (BE) en Nunspeet (NL) zal Shimano’s (bijna) 100 jarige bestaan ook als thema terug te zien zijn.
Aandacht voor de Shimano services
Tijdens deze shows zal Shimano Benelux de services tonen waarmee de samenwerking met haar retailers tot een nog hoger niveau wordt gebracht. Denk aan werkplaatsmodules, de dealerschappen die Shimano voert en het Shimano Service Center programma.
Komend seizoen zal, net als afgelopen jaar, de nadruk liggen op trainingen, zowel in het Shimano Benelux Training Center als via Shimano T.E.C., het online trainingsprogramma. Tijdens de shows zullen alle details over de trainingen worden gedeeld en kunnen klanten zich voor de verschillende trainingen registeren.
Ruim productaanbod
Naast het “service”-aanbod wil Shimano natuurlijk ook de diverse producten onder de aandacht brengen, niet alleen van Shimano maar ook van haar eigen merken Bikefitting.com, PRO, Lazer, Milremo en PEARL iZUMi, en de agentschappen zoals Elite, Vittoria, Park Tool, Science in Sport, OXC, Kryptonite, Mio en Basil.
Tot slot zal zoals vanouds de Bikegear catalogie beschikbaar zijn waarin naast het ruime productaanbod ook de verschillende acties en programma’s gepresenteerd worden.
Niet komen is een gemiste kans
Kortom er is genoeg te doen en Shimano Benelux legt samen met de retailers een goede basis om de consument aan zich te blijven verbinden. Fietsspecialisten die de dealershow willen bezoeken kunnen een afspraak plannen met hun Shimano vertegenwoordiger.