Het afgelopen jaar heeft Huyser haar omzet zien verviervoudigen. Door middel van in te spelen op de huidige trends en het uitbreiden van haar collectie met de In-tube modellen is deze omzet stijging tot stand gekomen. De afwerking van de fietsen en het rijgedrag heeft ervoor gezorgd dat de fietsen niet aan te slepen waren.
Peter Smit: "Wij merken dat de 2020 collectie ook bij onze dealers heel goed ontvangen werd en dat zij volledig achter de collectie stonden, dit is iets wat heel erg belangrijk is in de verkoop van de fietsen".
Ook in 2021 verwacht Huyser opnieuw een sterke omzetgroei. Mede door het instappen van een 2 tal grote investeerders in het merk is het gelukt om voor 2021 de productie de verdubbelen tegenover 2020, hiernaast is ook vanuit de intake met de dealers hier op ingespeeld.
Door onze accountmanager Mark Boer was in 2020 al volop ingezet op de groei van het Huyser-dealernetwerk en door het aannemen van de servicemanager Jordy Franken kan Huyser de dealer nog beter ondersteunen in de service van een Huyser fiets. Ook heeft Huyser geïnvesteerd in een vernieuwde portal waarin de dealer in één oogopslag kan zien welke fietsen er besteld zijn en in welke week deze geleverd gaan worden. Ook het bestellen van onderdelen is eenvoudig gemaakt in de Huyser portal. Van al deze activiteiten gaat Huyser in 2021 hier zeker de vruchten van plukken.
Helaas is de verwachting dat het coronavirus nog een groot gedeelte van het jaar ons leven zal beïnvloeden. Dit kan voor de fietsbranche twee kanten opgaan; de druk op uitleveren van nieuwe fietsen is bij elk merk gigantisch hoog. We zien nu al levertijden voorbijkomen van 5 tot 12 maanden bij verschillende merken. Huyser staat hier positief in, ondanks de problemen die ook ontstaan zijn in leveringen van onderdelen, is het Huyser toch gelukt om haar collectie te verdubbelen tegenover 2020 en tijdig klaar te hebben voor het fietsseizoen 2021. Huyser verwacht eind februari de eerste 2021 modellen uit te kunnen leveren aan de dealers.
Vanwege de tijdelijke winkelsluiting die fietsenwinkels op dit moment ondervinden vanwege de lockdown, probeert Huyser toch door middel van on/offline marketing de dealer en het merk kenbaar te maken onder de consumenten.
Joey Huijser:" Door middel van veel gebruik te maken van onze Social-Media kanalen proberen wij traffic en naamsbekendheid te generen in de regio's van onze dealers, hierop krijgen we veel positieve reacties van onze dealers die vele aanvragen krijgen voor de nieuwe 2021 collectie. We zijn benieuwd wat 2021 ons gaat brengen en we gaan er weer met volle 100% tegenaan!'