Dankzij de uitbreiding van diverse nieuwe agenturen, die de laatste maanden aan het assortiment van Louis Verwimp zijn toegevoegd, profileert de groothandel zich ook steeds nadrukkelijker in het sportieve segment. Reden om hun sectie Italian Cycling om te dopen in Sport Cycling.
Tot voor kort werden de sportieve merken, die Verwimp distribueert, gepromoot via de Italian Cycling website. Deze naam was destijds gekozen omdat de Italiaanse fietsindustrie een naam hoog te houden heeft als je praat over sportfietsen, onderdelen en accessoires. Daar produceren ze met passie voor de wielersport en koppelen hoge kwaliteit aan onderscheidend design. “Op zichzelf is dat natuurlijk nog steeds zo, maar we hebben intussen een aantal sportieve merken erbij gekregen, die niet specifiek Italiaans zijn. Daarom hebben we besloten voor de naam Sport Cycling te kiezen, omdat die vlag de lading veel beter dekt,” aldus Louis van den Boom, marketing manager bij Verwimp. “Met sport Cycling brengen we sportief fietsplezier met een aanbod aan fietsen, onderdelen en accessoires dat past bij iedere wielersporter: van beginneling tot prestatiegerichte fietsfanaat. Van amateur tot topsporter.”
Sportmerken extra onder de aandacht brengen
De nieuwe website www.sportcycling.nl is sinds kort online en Verwimp gaat hiermee ook op social media aan de weg timmeren. “We komen met tips, trucs en informatie om de consumenten te informeren. Daarbij kunnen we dan ook tegelijkertijd onze merken extra onder de aandacht brengen,” vervolgt van den Boom. “We hadden natuurlijk altijd al topmerken als Deda Elementi, Miche, Outwet, en CEMA, maar de afgelopen jaren zijn er veel nieuwe sportieve merken bij komen. Denk bijvoorbeeld aan Superior, One, Rock Machine, Eurosport nutrition, QM Sports care, Gato, Selle SMP en Rex. Met deze merken kunnen onze dealers iedere wielersporter ondersteunen in hun fietsplezier. Of het nu MTB, race of het tegenwoordige zo populaire gravel is.”