VALKENSWAARD - Eurosport nutrition is een van de snelst groeiende Europese merken in sportvoeding. Vanaf 1 januari volgend jaar geeft Louis Verwimp BV vorm aan de verdere ontwikkeling van het merk in de Benelux. Louis Verwimp BV is vanaf dat moment de exclusieve distributeur voor off- en online tweewielerzaken in Nederland, België en Luxemburg. “Samen met de marketingkracht van Eurosport nutrition gaan we het verschil in de sportieve fietsmarkt maken”, stelt salescoördinator Ad van Opstal van Louis Verwimp BV.
Eurosport nutrition, gelieerd aan de sportzender, is sinds 2020 in meer dan tien Europese landen verkrijgbaar, waaronder Nederland en België. Dit na ruim twee jaar van onderzoek en ontwikkeling van de eigen productformules. De producten hebben een high-end samenstelling, er zijn geen concessies gedaan voor wat betreft kwaliteit. Daarnaast gebruikt Eurosport nutrition enkel ingrediënten met een natuurlijke basis, waaronder echt fruit. De producten zijn steeds gemakkelijk te consumeren, ook bij inspanning op hoge intensiteit.

Breed assortiment
De producten van Eurosport nutrition zijn gericht op duursporters. Het assortiment bestaat onder andere uit twee reepsoorten in verschillende smaken: de Oat Bar met havermoutvlokken voor effect op de (middel)lange termijn. En de Energy Bar voor snel effect. Daarnaast zijn er twee gelsoorten in diverse smaakvariaties: de Energy Gel + Magnesium voor een goede spierwerking en met effecten op de (middel)lange termijn. En de Energy Gel + Caffeine voor een energieboost.
Naast de repen en gels zijn er twee producten in poedervorm. De Isotonic Sports Drink, bestaande uit koolhydraten en elektrolyten, heeft onder meer een hoog mineralenniveau voor maximale vocht- en energieopname door het lichaam en optimale spierwerking. Recentelijk voegde Eurosport nutritition een Recovery Shake aan het assortiment toe. Kenmerkend hieraan is de toevoeging van Peptopro®, een mix van wetenschappelijk ontwikkelde peptiden. Het lichaam neemt deze kleine eiwitdeeltjes snel op voor spoedig en effectief spierherstel.
Goede toevoeging aan assortiment
Retailers maken een prima keuze als zij Eurosport nutrition opnemen in hun assortiment. Het logo van Eurosport, in Europa bekend bij meer dan 95% van de consumenten, staat op de verpakking. De kracht van de zender Eurosport wordt waar mogelijk benut om de brand awareness te boosten. Daarnaast zijn vele (voormalig) topsporters en tosportorganisaties aan het merk verbonden. Voorbeelden daarvan zijn Fabian Cancellara, Liv Racing (UCI Women’s WorldTour) en FC Volendam.
Retailers die Eurosport nutrition aan hun schappenplan toevoegen, lopen daarbij weinig risico. De houdbaarheid van de producten is namelijk bovengemiddeld lang (de Energy Bars en Oat Bars zijn na productie 18 maanden houdbaar, de Energy Gels 24 maanden en de Isotonic Sports Drink en Recovery Shakes 36 maanden).
Blij met toevoeging
Salescoördinator Ad van Opstal: “We zijn ontzettend blij dat we Eurosport nutrition hebben toegevoegd aan het rijtje sportieve merken dat Louis Verwimp reeds voert. We zijn ervan overtuigd dat sportief georiënteerde fietsspecialisten hun voordeel kunnen doen met het mooie, complete pakket dat het merk biedt. Het product steekt goed in elkaar. In combinatie met verrijkende marketingmogelijkheden is Eurosport nutrition interessant voor vele retailers.”