Flyer Uproc6 – Snel bergop. Soepel bergaf.
Huttwil, 13.07.2020: Flyer stelt met de Uproc6 een nieuwe high-end e-mountainbike voor, die consequent gericht is op rijplezier en prestaties in de afdaling. De enduro e-mountainbike overtuigt met het doordacht gebouwde full-carbon frame, het krachtige 160 mm veerweg en de vele technische verfijningen. De combinatie van een 29-inch voorwiel en een 27,5-inch achterwiel en de progressieve framegeometrie garanderen uitstekende rijprestaties op veeleisende trails.
De nieuwe Uproc6 is de krachtigste e-mountainbike die FLYER ooit heeft gebouwd. De beste downhill-prestaties stonden bovenaan de prioriteitenlijst toen de Zwitserse e-bike-pionier zijn nieuwe, opmerkelijke e-mountainbike ontwikkelde. “Met de Uproc6 hebben we onze visie op de perfecte mountainbike gerealiseerd. De mountainbike combineert de klimkwaliteiten van een e-bike met de afdalingsprestaties van een eersteklas enduro bike”, legt productmanager Silas Furrer uit.
Er is meer dan twee jaar gewerkt aan de ontwikkeling en het testen van het frame dat gemaakt is van hoogwaardige koolstofvezels. Samen met gerenommeerde testcentra hebben de ingenieurs van FLYER veel tijd geïnvesteerd in het optimaliseren van de stijfheid van het frame en in detailoplossingen zoals het slimme ontwerp van de carbon rocker links (koppelingshendels).
Het 4-scharnieren chassis met 160 mm-veerweg, grote lagerpunten en speciaal afgestemde schokdempers combineert een gevoelige respons met de beste ondersteuning en reserves van een downhill bike op zeer veeleisend terrein. De progressieve geometrie met vlakke stuurhoek (64,5°), lange reach (470 mm / maat L) en korte achtervorken (445 mm) draagt ook bij aan dit superieure en dynamische rijgedrag.
De Uproc6 maakt gebruik van het ‘mixed-wheel concept’, dat de voordelen van verschillende wielmaten combineert: het beste rolgedrag en een optimale grip door het grotere 29-inch voorwiel, evenals een hoge wendbaarheid door het compactere 27,5-inch achterwiel. “Vooral bij een e-mountainbike is de combinatie van verschillende wielmaten zeer nuttig”, zegt Silas Furrer overtuigd en hij legt uit: “Dankzij het 27,5-inch achterwiel hoeven we geen compromissen te sluiten in de framegeometrie.”
De steile zithoek zorgt bergop voor een centrale zitpositie en het beste klimvermogen. De Bosch Performance Line CX-motor levert met maximaal 340% ondersteuning, de koppel van 85 Nm en zijn high-end sensortechnologie een zeer dynamische ondersteuning voor een uitzonderlijke rijervaring op veeleisende trails. De volledig geïntegreerde PowerTube-accu van 625 Wh is met een bout aan het frame vastgeschroefd voor een extra veilige bevestiging. De intelligente integratie garandeert een stevige, trillingsvrije bevestiging van de accu, die eenvoudig met de hand kan worden vervangen met behulp van een passende inbussleutel van 6 mm, Deze zit in de steekas van het achterwiel verwerkt.
Hoogwaardige componenten, die consequent zijn ontworpen voor zwaar enduro-gebruik, zoals de grote verende voorvork Fox 38 of RockShox ZEB met 170 mm-veerweg, hybride wielen van DT Swiss of Maxxis-banden met een robuust DoubleDown-karkas zorgen voor maximale stabiliteit en de best mogelijke rijprestaties.
De Uproc6 van Flyer is vanaf september 2020 verkrijgbaar in twee uitrustings- en kleurversies bij geselecteerde dealers (catalogusprijs vanaf 8.649 euro).