Shimano heeft drie prestigieuze prijzen gewonnen tijdens de Dutch Search Awards 2020. Deze prijzen worden jaarlijks door een vakjury uitgereikt aan merken die opvallen met een online campagne. De campagne 'Shimano Service Center - Fietsservice van wereldklasse' werd samen opgezet met online marketingbureau Happy Idiots en won in de categorieën 'Grote Prijs', 'Beste PPC (Pay Per Click) lokale campagne' en 'Beste gebruik van personalisatie'.
Het doel van de online activatie: de merkbekendheid van Shimano Service Center in de Benelux vergroten. Fietsliefhebbers die zich in een straal van 10 kilometer rondom één van de 150 deelnemende retailers bevonden, kregen op social media of Google een advertentie te zien. In die advertentie werd verwezen naar de lokale Shimano Service Center - inclusief de naam van de fietsenhandelaar en de plaatsnaam. Zo was elke advertentie uniek.
"In deze campagne staat de mecanicien centraal", vertelt Erik-Jan Brunninkreef, Manager Retail Services & Concepts van Shimano Benelux. "We benadrukken dat de fietsenmakers gecertificeerd zijn en dat ze werken met Shimano's originele onderdelen. Overal in Europa vind je Shimano Service Centers, het was de uitdaging om een lokaal karakter te geven aan de campagne. Samen met Happy Idiots is dat gelukt. We kregen al veel positieve feedback van onze retailers, dat we nu óók worden gewaardeerd met drie Dutch Search Awards is natuurlijk helemaal mooi."
Naast het vergroten van de merkbekendheid was de campagne ook bedoeld om fietsliefhebbers daadwerkelijk naar een Shimano Service Center te leiden, danwel naar een website met meer informatie of de fysieke winkel of werkplaats. Shimano Service Centers zijn er voor alle typen fieters: van e-bikers tot mountainbikers en van racefietsers tot gravelaars.
2020 was het eerste jaar waarin de prijswinnende Shimano Service Center-campagne op deze manier werd uitgerold, zowel in Nederland, België als Luxemburg. Het is de bedoeling om hier in 2021 een vervolg aan te geven. De Dutch Search Awards werden eind vorige week tijdens een online liveshow uitgereikt in De Fabrique in Maarssen.