Met drie hospitality-evenementen voor de eigen dealers is Trek Benelux het nieuwe modeljaar goed afgetrapt. Meer dan 500 gasten kwamen af op het Trek World Hospitality-evenement dat vanwege de uitbraak van de coronapandemie de afgelopen twee jaar online plaatsvond.
Na zo’n lange periode zonder fysiek evenement heeft Trek de opzet van het eigen Trek World Hospitality wel enigszins gewijzigd. Dit jaar stond in het teken van ontmoeting en interactie als afsluiting van een tijd waarin onderling contact tot een minimum werd beperkt. Met een tweedaags evenement in de Event Lounge in Brussel voor de Belgische dealers en een bomvol dagprogramma op Landgoed De Horst in Driebergen voor de Nederlandse dealers was er nu genoeg gelegenheid om elkaar weer te kunnen spreken.
Dankzij presentaties van Country Manager Petra de Fluiter, het Nederlandse productontwikkelingsteam vertegenwoordigd door Henk Nienhuis, Pieter Sonneveld en Jorne de Vries, en visual merchandiser Miranda Koops werden de dealers weer helemaal op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen binnen Trek, de producten en de ondersteuning die ze van Trek kunnen verwachten. Verder zorgden gastsprekers Sven Nys, Feike Cats en Jacques Borlée voor de nodige inspiratie om het nieuwe seizoen goed te beginnen. Dat alles verliep soepel dankzij dagvoorzitters José Been en Marijn de Vries.
Tussen de presentaties door was er veel ruimte voor onderling contact. In een interactief vragenuur konden dealers langs diverse stands lopen waar zij in gesprek konden gaan over het in Nederland recent opgestarte e-commerce, maar bijvoorbeeld ook het Locally-platform, het Trek bedrijfsinformatiesysteem voor dealers (Ascend), of de Trek custom-kledinglijn die Trek aan haar dealers biedt. Achteraf kon tijdens de borrel en barbecue in een informelere setting bijgepraat worden.
Uiteraard konden ook de nieuwe Trek-fietsen niet ontbreken en de hoogtepunten van de collectie stonden dan ook gedurende de dag op display om te bewonderen of uit te proberen. Met name het vlaggenschip de Madone SLR, de revolutionaire e-mtb Fuel EXe en de nieuwe elektrische fietsen trokken de nodige aandacht van de aanwezige dealers. Country Manager Petra de Fluiter kijkt terug op zeer geslaagde dagen: “Het was fantastisch om iedereen na zo’n lange tijd weer te kunnen ontmoeten en te bedanken voor de inzet in de afgelopen periode. De drie evenementen waren stuk voor stuk prachtige dagen, waarop we hopelijk onze dealers hebben kunnen inspireren, nieuwe inzichten hebben kunnen geven en we de banden met elkaar weer aangehaald hebben.”