Trek heeft vandaag het gloednieuwe topmodel Madone SLR gelanceerd, de snelste racefiets die het merk ooit heeft gebouwd.
Na zeven generaties doorontwikkeling is de Madone SLR nu de ultieme racefiets, compleet met uiterst geavanceerde nieuwe IsoFlow-technologie, enorme aerodynamische verbeteringen en een gloednieuw en nog lichter ontwerp.
De renners en rensters van Trek-Segafredo zullen tijdens de grootste wielerevenementen ter wereld, de Tour de France en de allereerste Tour de France voor vrouwen, aan de start verschijnen met deze compleet nieuw ontwikkelde racefiets.
Ongekende aerodynamica
De nieuwe Madone SLR is een dikke 60 seconden per uur sneller (bij 45 km/u) dan de vorige generatie dankzij de volledig vernieuwde aero framevormen, een volledig nieuw ontworpen stuur/stuurpencombinatie en een verbeterde aerodynamische rijhouding.
Baanbrekende IsoFlow-technologie
IsoFlow is een unieke zitbuistechnologie die enigszins doorbuigt bij hobbels in het wegdek voor een soepeler rijgedrag. Daarnaast zorgt het ook nog eens voor een betere aerodynamica en een lager gewicht zodat er kostbare seconden gewonnen worden in het zadel.
Lichter dan ooit tevoren
Door een nieuw lichtgewicht ontwerp en gebruik van het beste en lichtste Trek 800 OCLV Carbon, is de zevende generatie van de Madone Disc de lichtste ooit, waarbij er 300 gram bespaard is ten opzichte van de vorige ultralichte versie.
Verfijnde integratie
Een volledig nieuwe stuur/stuurpencombinatie en geïntegreerde IsoFlow zitbuis-technologie tillen de reeds toonaangevende integratie van de Madone naar ongekende hoogte.
De Madone zal per direct beschikbaar zijn via het wereldwijde dealernetwerk van Trek.