KwikFit gaat een nieuwe samenwerking aan met e-bike fabrikant VanMoof. Vanaf nu zal KwikFit als een van de officiële gecertificeerde servicepartners een belangrijke rol spelen in het servicenetwerk van VanMoof in Nederland. Klanten kunnen via de VanMoof app een afspraak inplannen bij KwikFit, en kunnen zo profiteren van professionele en efficiënte service voor hun VanMoof e-bike.
KwikFit is aan de Amsterdamse Overtoom begonnen met de samenwerking. Afgelopen twee maanden werd hier als pilot capaciteit gereserveerd om VanMoof e-bikes te servicen. Vanwege het positieve resultaat wordt de capaciteit nu stap voor stap uitgebreid, zowel in Amsterdam, als in KwikFit-locaties in Den Haag en Utrecht. In de loop van de tijd zal de service nog verder worden uitgebreid en kunnen klanten met een VanMoof-fiets in heel Nederland terecht bij een KwikFit e-bike servicepunt.
Best mogelijke service
Om ervoor te zorgen dat VanMoof-klanten de best mogelijke service krijgen, krijgen alle e-bike medewerkers van KwikFit een speciale training van VanMoof. Ze worden ook voorzien van speciaal gereedschap dat nodig is om de e-bikes van VanMoof te onderhouden. Hierdoor kan KwikFit niet alleen onderhoud, maar ook reparaties en garantiewerkzaamheden uitvoeren aan VanMoof-fietsen.
Taco Carlier, co-founder van VanMoof: “Het uitbreiden van ons servicenetwerk heeft de hoogste prioriteit voor VanMoof. De afgelopen twee jaar zijn we gegroeid van acht servicepunten naar 56 en dat moeten er aan het eind van het jaar tachtig zijn. KwikFit biedt volume, herkenbaarheid en kwaliteit, dus deze samenwerking is een prachtige en logische stap in onze ambitie.’
Pieter Bikker, E-mobility Director bij KwikFit, voegt hieraan toe: "We zien ernaar uit om onze krachten verder te bundelen met VanMoof. Dankzij deze samenwerking breiden we het aantal merken en soorten vervoersmiddelen dat we servicen verder uit voor onze klanten. We willen een belangrijke speler zijn in e-mobility in de breedste zin van het woord en deze samenwerking is weer een belangrijke stap in deze strategie."
Landelijke dekking
KwikFit lanceerde zijn e-bike service concept vorig jaar in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven. Eerder deze maand maakte KwikFit bekend dat het e-bike service concept wordt uitgebreid naar zes nieuwe steden, namelijk Groningen, Amersfoort, Gouda, Tilburg, Nijmegen en Enschede.
Met de uitbreiding van de e-bike service van vier naar tien locaties, wil KwikFit nog meer klanten bedienen en hen de kans geven om te profiteren van de voordelen van het unieke e-bike service concept, waarbij gemak en snelheid centraal staan. De nieuwe locaties zijn de volgende stap richting het uiteindelijke doel om bij alle 165 filialen een e-bike service point op te zetten, zodat de e-bike service een landelijke dekking heeft. Zodra het personeel is aangenomen en opgeleid, kunnen ook op deze locaties mensen met hun VanMoof terecht.
E-mobility
KwikFit gaat mee in de energietransitie, waarin het bedrijf voor zichzelf een grote rol ziet weggelegd. Om dit waar te maken, opende KwikFit vorig jaar het eerste e-service filiaal en meerdere e-bike servicepunten. Op deze locaties onderhoudt KwikFit allerlei elektrische voertuigen, of het nu auto's, fietsen of andere elektrisch aangedreven voertuigen zijn. Om deze transitie te versnellen, is de garageketen verschillende samenwerkingen aangegaan met leveranciers van e-vervoersmiddelen zoals bijvoorbeeld NIO en nu dus ook VanMoof.
De samenwerking tussen KwikFit en VanMoof onderstreept het belang van e-mobility en het potentieel van de industrie. Als marktleider op het gebied van autoreparaties, wil KwikFit voorop lopen in deze ontwikkelingen en zijn klanten een complete mobiliteitsoplossing bieden.