CADEX breidt zijn assortiment uit met race-georiënteerde componenten: het
CADEX Max 40 WheelSystem, de Race GC-band en de Race/Aero Integrated-stuurcombinaties
De ultralichte, aerodynamische wielset, prestatiegerichte banden en geïntegreerde sturen zijn
ontworpen voor hoge snelheden, betere handling en meer efficiëntie.
CADEX, een toonaangevend merk van high-performance fietsproducten,
heeft een aantal belangrijke vernieuwingen geïntroduceerd in zijn groeiende assortiment. Eén daarvan is
de lichtste CADEX-wielset ooit: het Max 40 WheelSystem.
Het CADEX Max 40 WheelSystem is ontworpen voor lichtgewicht efficiëntie en biedt aerodynamische
voordelen die zijn aangetoond in laboratoriumtests. Met een gewicht van minder dan 1.250 gram is dit
de lichtste high-performance wielset die CADEX ooit heeft gemaakt. Ook nieuw in het assortiment is de
CADEX Race GC Tire. Deze band heeft een 240 TPI Supple Race Casing en is geoptimaliseerd voor
gebruik met het Max 40 WheelSystem. De derde innovatie is terug te vinden in de categorie sturen. Hier
introduceert CADEX een geïntegreerde combinatie van een stuur en stuurpen (twee varianten: Race en
Aero Integrated).
CADEX Max 40 WheelSystem
Het Max 40 WheelSystem heeft een ruime interne velgbreedte van 22,4 millimeter en een velgdiepte van
40 millimeter. Ook met die eigenschappen komt het gewicht op slechts 1.247 gram, waardoor het de
best mogelijke stijfheid-gewichtsverhouding levert. De kern van de gewichtsbesparing en efficiënte
krachtoverbrenging zit hem in de uiterst stijve, carbon CADEX Super Aero-spaken. Die zijn naadloos
geïntegreerd in een dunne, aero naafflens. Uit vergelijkende tests met andere wielen uit het hogere
segment blijkt dat de Max 40 zowel voor als achter een aanzienlijk hogere stijfheid heeft dan de
Lightweight Obermayer en Syncros Capital SL. Het lage totaalgewicht van de Max 40 in combinatie met
zijn hoge laterale stijfheid geeft hem ook een voorsprong in tests omtrent de stijfheidgewichtsverhouding. De interne velgbreedte van 22,4 millimeter draagt bij aan een naadloze aansluiting tussen de velgrand en de zijwand van de eveneens nieuwe Race GC-band. Dat draagt bij aan een geoptimaliseerd aerodynamisch geheel. De lichtgewicht efficiëntie van het CADEX Max 40 WheelSystem maakt het wiel bij uitstek geschikt voor de klimmers en klassementsrenners van Team Jayco AlUla in 2024.
“Met het Max 40 WheelSystem hebben we het beste allround racewiel ontworpen dat CADEX ooit heeft
geproduceerd”, zegt Jeff Schneider, Global Head of Product and Marketing bij CADEX. “Het wiel voelt
zich net zo op zijn gemak bij zijwind als op steile beklimmingen. De 40 millimeter velgdiepte en interne
velgbreedte van 22,4 millimeter voegen stabiliteit en comfort toe aan een wiel dat voorziet in een ideaal
aeroprofiel en een uitstekende stijfheids-gewichtsverhouding. Zo is er een perfecte balans voor een
prestatiegericht wiel.”
CADEX Race GC
De nieuwe CADEX Race GC is een lichtgewicht, tubeless band die soepel rijgedrag vertoont op de rechte
stukken en net zo goed presteert in het scherpe bochtenwerk. Het karkas, de 240 TPI Supple Race
Casing, combineert een verhoogde rolefficiëntie met bewezen Race Shield-lekbescherming. De band
weegt slechts 279 gram. CADEX' vernieuwde RR-S compound en schouder met een micro-profiel zorgen
voor betrouwbare grip onder uiteenlopende omstandigheden.
CADEX Aero Integrated en CADEX Race Integrated
De CADEX Aero Integrated en CADEX Race Integrated zijn twee lichtgewicht, geïntegreerde carbon
stuur- en stuurpencombinaties. De interne kabelgeleiding zorgt voor een verbeterde aerodynamica. Het
325 gram wegende Aero Integrated-stuur (420 x 100 millimeter), met een vlakker bovendeel en langere
reach, is ontworpen voor absolute snelheid. Het 256 gram wegende Race Integrated-stuur (420 x 100
millimeter) is met zijn meer ovaalvormige bovendeel en grotere flare juist gebouwd voor controle en
efficiëntie op lange dagen met veel hoogteverschillen. Beide combinaties zijn verkrijgbaar in zestien
verschillende maten en hebben ruimte voor een computerbevestiging aan de voorkant. De Aero
Integrated is compatibel met 1-1/4”, 1-1/8” en Giant OverDrive Aero stuurbuizen (met meegeleverde
carbon opvulringen), terwijl de Race Integrated matcht met 1-1/8” en Giant OverDrive Aero stuurbuizen.
Team Jayco AlUla-renner Michael Matthews won een sprint bergop tijdens de eerste editie van de Gran
Premio Castellón. Daar gebruikte hij het CADEX Aero Integrated-stuur. Het was pas zijn tweede koers
van dit seizoen en zijn eerste zege met de nieuwe geïntegreerde stuur- en stuurpencombinatie.
“Het is altijd fijn om al vroeg in het seizoen een overwinning te pakken, zeker met dit nieuwe CADEX
Aero-stuur”, zei Matthews. “Ik ben enthousiast over de langere reach en de combinatie is stijf genoeg
voor al de kracht die ik erin breng tijdens de sprints.”
De nieuwe CADEX-producten zijn binnenkort verkrijgbaar in de Benelux:
• CADEX Max 40 (adviesverkoopprijs voorwiel € 1.799, achterwiel € 2.199, wielset € 3.998)
• CADEX Aero Integrated Handlebar (adviesverkoopprijs € 649)
• CADEX Race Integrated Handlebar (adviesverkoopprijs € 649)
• CADEX Race GC 700x28c (adviesverkoopprijs € 79,95)