Stadsplanners hebben het afgelopen decennium veel moeite gedaan om de fietsinfrastructuur te verbeteren, voornamelijk door veiligere passages langs de belangrijkste verbindingen in de steden te bieden. Steeds meer autobanen en parkeerplaatsen langs de stoeprand zijn gekannibaliseerd om een veiligere fietsinfrastructuur te creëren. Het is duidelijk te zien dat dit eigenlijk allemaal te laat is ingezet.
Te weinig fietsparkeerplaatsen
In bijna twintig procent van de Nederlandse gemeenten zijn er onvoldoende fiets-parkeerplekken. Die conclusie trekt de Fietsersbond na een eerste analyse van de publieksenquête voor de verkiezing van Fietsstad 2020. Tegelijkertijd constateert de Volkskrant dat in 18 grote steden het aantal verwijderde fietsen met maar liefst 29 procent is gestegen. De Fietsersbond vraagt de grote steden snel te investeren in ruim voldoende fietsparkeerplaatsen. Meer plek kan voorkomen dat fietsers hun fiets stallen op plekken waar dat niet mag. Het aantal fietsers groeit nog steeds, mede dankzij stimuleringscampagnes van de overheid. Het is noodzakelijk dat er dan ook voldoende fietsparkeerplekken zijn. U gaat ergens heen en dan wilt u uw fiets veilig en comfortabel neer kunnen zetten. Bij stations en in de binnenstad, maar ook bij scholen, winkelcentra, bedrijven en sportverenigingen. Nu steeds meer mensen gaan fietsen, zien we dat Nederlandse gemeenten niet altijd rekening houden met de behoefte aan meer fietsparkeerplekken.
Veiligheid
Vraag iemand in een stad of het veilig is om ‘s nachts een ‘goede’ fiets op de stoep te parkeren, en u krijgt allerlei reacties. Maar vooral allerlei redenen om de ‘goede’ fiets niet buiten te laten staan. Dus wat te doen als uw woonplaats geen veilige fietsenstalling biedt? Wheelylift heeft hier met zijn partners uit de VS en Duitsland op ingespeeld. Met de Wheelylift Onstreet heeft u in ruil voor één autoparkeerplek liefst twintig fietsparkeerplekken. Dit is het meest ruimtebesparende fietsparkeersysteem op de markt! Bovendien is dit een van de meest complete parkeersystemen. Dit dankzij de oplaadmogelijkheden en de beveiligingsopties. Onder laatstgenoemde vallen een e-lock en een volledige toegangscontrole via een app.
Bakfietsen
Een ander onderwerp dat wij in dit artikel willen bespreken betreft bakfietsen. Als u gemakkelijk toegang zou hebben tot een elektrische bakfiets, zou u dan uw auto opgeven? Bakfietsen zijn tegenwoordig gemakkelijk te berijden en stellen u in staat om moeiteloos spullen mee te nemen, waarvoor u normaal gesproken een auto moet gebruiken. Ze zijn echter prijzig, en zelfs als u overweegt er een te kopen, hebben ze veel meer ruimte nodig om te parkeren dan een gewone fiets. Dus, hoe zou slim en veilig fietsen langs de stoeprand eruit kunnen zien? Neem één parallelle parkeerplaats. We hebben een overdekte parkeerunit ontworpen die de exacte afmeting heeft van één autoparkeerplek. Hier kunt u tot twintig fietsen verticaal parkeren of vijftien fietsen in combinatie met een bakfiets.
Fietsenwinkels
Ook fietsenwinkels kunnen profiteren van het gemak van het nieuwe Onstreet product. Deze
units zijn buiten overal te plaatsen met toegangscontrole via een app of door middel van een toegangscode. Fietsen kunnen vervolgens buiten de openingstijden gehaald of gebracht worden voor reparatie of onderhoud. Dit is een unieke extra service voor uw klant.
Voor meer informatie hierover: www.wheelylift.com